Krievijas valsts plašsaziņas līdzekļi apsmēja Trumpu, nosaucot viņu par “mūsu Donaldu Ivanoviču”, un sūdzējās, ka ASV politiķi ir zaudējuši prātu par mēģinājumiem viņu apsūdzēt


Krievijas valsts televīzija dedzīgi seko prezidenta Donalda Trumpa impīčmenta zondes pagriezieniem un pagriezieniem.

Bet saskaņā ar Jūliju Deivisu, kura uzrauga Krievijas plašsaziņas līdzekļus, prokremliskie plašsaziņas līdzekļi nevēlas, lai prezidents drīz tiktu atcelts no amata.

"Vai esat zaudējis prātu, ka vēlaties noņemt mūsu Donaldu Ivanoviču?" viņa citē televīzijas pārraides vadītāju Vladimiru Solovjovu sarkastiski, komentējot rakstu par laikrakstu The Daily Beast.

Saimnieka iesauka tiek atskaņota uz Trump vārda Donald John Trump ar “Ivan” krievu Jāņa formu, un saskaņā ar Deivisa teikto tas ir raksturīgs patronizējošajam tonim, kuru bieži skar Krievijas pundīti, apspriežot ASV prezidentu.

Solovjovs ir pārliecināts Krievijas prezidenta Vladimira Putina aizstāvis, un viņa šovā "Vakars ar Vladimiru Solovjovu" eksperti un politiķi aptaujā par notikumu aktualitātēm – no izteikti prokremliskas nostājas. Raidījumu pārraida Rossija 1, kas ir valsts vadošais televīzijas tīkls.

Trump Putins

Trumps un Putins tikās APEC samitā Vjetnamā 2017. gadā.

Jorge Silva / Reuters


Viņš jūlijā tika pakļauts pārbaudei, lai palīdzētu izplatīt dokumentētu attēlu sociālajos plašsaziņas līdzekļos, kur Putina attēls tika fotoshopēts tukšā krēsla kārtā, uz kuru pasaules līderi tika sapulcināti, ieskaitot Trumpu, G20 sammitā. Tēls lika Putinam parādīties kā vadītājam samita centrā.

Sentkrusta Hopera, Svētā Krusta koledžas krievu vēstures profesore, oktobra rakstā rakstīja, ka Krievijas valsts plašsaziņas līdzekļi atspoguļos impīčmenta procesu, lai maldinātu Trumpu un politisko šķelšanos ASV, vienlaikus atkārtojot Trumpa kritiku par demokrātu vadīja impīčmenta zondi kā partizānu trieciena darbu.

"Šis jaunākais skandāls, kas radās ap telefona zvanu starp Trumpu un Ukrainas prezidentu Volodimiru Zeļenski, ir dāvana tiem, kas vēlas reklamēt ASV disfunkciju, nešķiet, ka viņi iesaistītos smagas rokas cenzūrā vai veicinātu acīmredzami maldinošu propagandu," viņa atzīmē.